Saturday, December 22, 2012

قصة قصيرة

"مش هنتجوز؟"

"مش هتستحملني، أكلي بعمله مالح"

"عادي.. هشرب مية كتير، انا اصلا الدكتور قايلي اشرب مية كتير"


"مش هنتجوز؟"

"مش هتستحملني، انا مجنونة.. بزهق من كل الناس ومن اقل الحاجات، مبحبش الروتين، مزاجي بيتغير مليون مرة في الثانية"

"ومين فينا عاقل؟ وبعدين إزاي تزهقي مني؟"

"عادي! بزهق! مش منك بس عامة بزهق! بحبك بس انا عارفة نفسي هزهق منك شوية"

"خلاص.. لما تزهقي إبقي إلبسي وإنزلي إتمشي شوية، إكتبي واخرجي بس إرجعي تاني"



"مش هنتجوز؟"

"الجواز فكرة مريبة بالنسبالي! بحسه قفص بيحبسني.. هشيل مسئوليتك وانا يادوب عارفة اشيل مسئولية نفسي"

"مش هنبقى تقليديين.. هنخرج ونتفسح ونسافر ونشوف الدنيا وعلطول هتفضلي حرة زي العصفورة"

"عمري ما هبقى حرة وانا مع حد.. مش عارفة، مش عايزة ابقى وحيدة برضه..عندي مشاكل نفسية!"



"مش هنتجوز؟"

"لأ"




12 comments:

  1. Get married from someone who cannot stand marrige

    ReplyDelete
  2. You're always be free as a bird .. No commitments ..

    ReplyDelete
  3. The only commitment required from you is to promise to be happy and to achieve your dreams .. Knowing that " everything will be alright

    ReplyDelete
  4. حاسه اني بقرا افكاري اللي غيري كاتبها

    ReplyDelete
  5. انا كمان كدة خايفة من جواز مش عارفة لية لدرجة ان خطيبي بيقولي انتي مش عايزة تتجوزيني و بحيكي علي المدونة بتاعتك

    ReplyDelete
  6. تعرفى ان اللى بيبقو خايفين من الجواز خما اكتر ناس ناجحين فى حياتهم الزوجيه

    ReplyDelete
  7. you'll always regret leaving a person who truelly loves..you always have a feeling..a thought..what would my life have looked like if i married him?
    in the story the character loves the person..she doesn't want to make her fancy shoes dirty..but after 2 years in closet apparently they are too small for her,try it..if it gets ugly..leave it..like some type of new cigarretes..

    ReplyDelete
  8. استمررررررررررررررررررررري

    ReplyDelete
  9. Marriage is one-life stand!

    ReplyDelete
  10. Exactly my Ex-Ideas...Before getting healed by true love! :D

    ReplyDelete