Sunday, December 23, 2012

قصة أخرى: ذكريات

قهوتك مُرة جدا.. بس بنسى مرارتها مع اول رشفة من الفنجان مطرح شفايفك..

بشرب في نفس كوبايتك وباكل في نفس طبقك، فاكر بيجامتك الشتوي الصوف؟ مش لاقية غيرها يدفيني في ليل بُعدك.

قريت بقية كتبك اللي ملحقتش تقراها، خلصتها كلها ولسة هجيب باقي الكتب اللي في الليستة بتاعتك، هحبهم كلهم انا متأكدة.

بفطر وبتغدى وبتعشى بس ما بتخنش عشان عارفاك بتحبني حلوة، سجايري يدوب على اد مزاجك ومزاج كتاباتي.. بشرب الاحمر ليك والابيض ليا.

مش بنسى هدية عيد ميلادك، ولا هدية عيد ميلادي، بفاجئني بالهدايا اللي لو موجود كنت هتجبهالي.

عجبتك صوري الجديدة؟

أسفة إني مدخلتش دماغك وعرفت افكارك زي ما بقراها دلوقتي كل يوم..

أسفة على كل يوم إتشغلت عنك او ما ردتش عليك وانا عارفة ان كان ممكن مكالمة منك تضيف لذكرياتي حاجات حلوة كتير.

ما بنامش كتير زيك وبقيت بهدّي نور الشقة عشان عينيك اللي مبحلقة فيا في كل مكان بتحرك فيه.

أنا ما تجنتش زي ما بيقولوا، هما اللي مجانين عشان فاكرينك مُت.

إستناني انا جاية ولابسة احلى حاجة عندي وشعري زي ما بتحبه بالظبط.

بحبك.

10 comments:

  1. أنــا دمعــــت !!!

    ReplyDelete
  2. I Like It Much .. You're Simply Talented
    بجد تحفه فكرتنى باغنية ل Evanescence اسمها Even In Death

    ReplyDelete
  3. it's the taste of spaghitty and coffee wat makes me sick..!!

    ReplyDelete
  4. Amazin' I like it :)

    ReplyDelete
  5. you are not suppose to mix your privet life with your work ..but any way you have a great imagination..!! take care of your self..!!

    ReplyDelete
  6. Love this Mirna , you're so talented bgd !

    ReplyDelete