Wednesday, January 4, 2012

أنت روش موتس بجد


ايوة ايوة انا خلاص عرفت انا هتكلم و اكتب ف إيه .. إزاي الموضوع ده فايتني و انا بقابله تقريبا كل يوم في حياتي ! تقولولي إيه هو اقولك الافورة .. تقوللي لأ برضه مفهمتش يعني إيه ... اقولك يعني إنك تبقى DRAMA QUEEN !  ... تتنرفز بأفورة و تضحك بأفورة و تعيط بأفورة و تحب بأفورة !

المشكلة ان الناس دي بتفتكر انهم كوول بقى و هما كدة لما اعصابهم بتنهار لما بيسمعوا عمر خيرت و يدمعوا و لما تكتب am in a bad mood  عالفيسبوك و بجد هموت نفسي خلاص كلكم خونة و تقعد تسمعلك في اغاني مصطفى كامل بقى يعني هما كدة الناس هتهتم باللي هما بيعملوه ..

ولا مثلا لما حد من الناس الاوفر دي يبقى بيحب واحدة بقى ... تقولش خلاص الواد لقى فتاة احلامه و ينزل بالأغاني الشاعرية و بحبك اوي يا )N)  .. بدور عليكي من زمان و الحمد لله لقيتك و سبحان الله بعديها بأسبوع يكتب ياريتني ما عرفتك ولا اتجرحت منك " ركزوا في اللي جاية دي و النبي" يا اجمل كدابة ... عندك تعليق ؟ انا عندي بس عيب اكتبه

ولا افورة الثورة ... انا اخدت طلقة في خدي اليمين طلعت من ودني الشمال و شميت قنبلة غاز لوحدي و التانية لعبت بيها كورة و كل ده و انا واقف بضرب طوب و بكتب تويتس على تويتر ... يااااه يابن الجامدة تصدق قشعرت !!

او الافورة في الإكتئاب .. انا حاسة حياتي ضالمة و مفيش بصيص امل و هو اصلا ميعرفش يعني إيه بصيص تلاقيه قراها في عبير و زهور و هو صغير و لزقت في مخه من ساعتها

و احلى حاجة افورة البنت انها تبقى كيوت و هي مع صاحبها .. اللي هو تلاقي طفل صغير تروح ضاحكة الضحكة البلهاء بتاعتها و تقعد تقولك يا توتو و بوتو و نونو و كميل اوي .... خدت بالك من كميل مش جميل ها و تتصور معاه بالمرة

و افورة الولاد كمان فعلا بيبهروني .. انا فاكرة كويس واحد يا عيني كان بيحكيلنا انه كان راجع بليل البيت و فجأة هجموا عليه هو بس " واخد بالك ياللي بتقرا " هو لوحده 15 بلطجي و دمرهم تدميرا سريعا .. كان نفسي يبقى معايا مسدس ساعتها مكنتش لا هقتله ولا هقتل نفسي كنت ههوشه يمكن يلم لسانه شوية

على فكرة انا اللي خلاني اكتب في الموضوع ده شخص اوفر موتس نفسي اعرف مستحمل نفسه ازاي و الله و بعدين ياعيني بيأفور اي دور بيحاول يعيشه .. يعني يبقى بيتكلم سياسة يبقى اوفر سياسة .. يحاول يبقى رجل دين يحط كل اعوذ برب الناس بروفايل بيكتشر .. يحاول يبقى هلس ف يتصور و قميصه مفتوح و مصدرلنا الشعرتين اللي في صدره .. عايزة اقوله الحياة مش كدة و الله الحياة بسيطة جدا على اللي انت بتعمله ده و حاسة ان الافورة دي بتاخد منك مجهود كبير اوي ... في النهاية هما كلمتين ...

بواسيرك يا سيد

5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. جامدة موتس كيب ات اب

    ReplyDelete
  3. Gamed l 7ewar dah ! :D ...
    Waiting for more !

    ReplyDelete
  4. 7elwa awy ya Mirna... Begad...

    Farouk

    ReplyDelete
  5. فعلا بواسيرك يا سيد ههههه
    حلوة التدوينة دي و احسن ما فيها انها جايبه من الاخر و المختصر المفيد :)

    ReplyDelete